Pacsek Jánossal arról beszélgettünk, hogy amikor nem ismerjük telefonpartnerünket, és ő sem minket, ráadásul néhány másodperc alatt kell kapcsolatot teremteni , úgy hogy ne csapja ránk a telefont, akkor sokan remegő kézzel nyúlnak a telefonhoz.
Mások pedig kihívást látnak benne.
Nem az eladás a célja az első kapcsolatfelvételnek,
hanem a bizalomkeltés, a személyes találkozó időpontjának egyeztetése.
Nem tukmálni kell, hanem értéket adó együttműködési lehetőséget ajánlani,
amivel vagy él az ügyfél, vagy nem.
Ha ezzel a hozzáállással közelítünk, az sokat segít, érződik a hangunkon.
Mindenki alkalmas a Hideg hívásra?
Nem biztos.
Két ismérve van annak, hogy ki lehet alkalmas:
Ha valaki akarja,
vagy ha szereti.
Ha a kettő közül valamelyik igaz rá, akkor elsajátítja a helyes technikát.
De fontos dolog a nyitottság is és az érdeklődés a másik iránt. Ez kell ahhoz, hogy megfelelően tudjak reagálni a a hívott fél viselkedésére, kérdéseire. Ha fenn tudom tartani a dialógust, akkor nem fagyok le, ha mást mond az ügyfél, mint amire vártam.
A hideghívásos megkeresés egyik legnehezebb része az elutasítás feldolgozása.
Hogyan kezeljük az elutasítást?
Sokan magukra veszik a NEM-eket, pedig az nem az értékesítő személyének szól, hanem lehet, hogy egyszerűen nem érdekli a szolgáltatás, vagy éppen rossz időpontban hívtuk.
Pont ezért kell azzal kezdeni, hogy jókor hívtuk-e az ügyfelet, és alkalmas-e 3 percet beszélnünk az ingatlanról.
Gyakoroljunk először úgy, hogy nem várunk konkrét eredményeket, és akkor könnyedebben kezeljük az esetleg szokatlan, vagy lelombozó válaszokat.
Legközelebbi tréningemen az ingatlanközvetítési gyakorlatban visszaigazoltan jól használható technikákat mutatok a résztvevőknek - Megéri ezeket megtanulni !
Itt lehet rá jelentkezni :-)
Kommentek